Kotleciki z brokuła i kaszy jaglanej z piekarnika


Składniki :

- 1 brokuł
- 1 szklanka kaszy jaglanej
- 1 łyżka pasty z kurkumy ( przepis -->TUTAJ<-- )
- 3 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego
- 1 por (biała część)
- 4 ząbki czosnku
- 1 łyżka czosnku niedźwiedziego
- 1/2 szklanki ziaren słonecznika


Przygotowanie:


Brokuł myjemy, dzielimy na różyczki, wkładamy do garnka, zalewamy wodą. Gotujemy 5 minut od czasu zagotowania wody i od razu przecedzamy.

Kaszę jaglaną dobrze płuczemy, tak długo aż woda będzie zupełnie czysta. Zalewamy 2,5 szklanki wody, dodajemy pastę z kurkumy i gotujemy do czasu aż kasza wchłonie całą wodę. Do gorącej dodajemy olej kokosowy, przykrywamy pokrywką i odstawiamy.

Słonecznik prażymy na suchej patelni.

Por, czosnek oraz przestudzony brokuł szatkujemy nożem na małe kawałki. Dodajmy pozostałe składniki. Za pomocą ugniatacza do ziemniaków rozgniatamy nasze ciasto. Ja najpierw rozgniotłam a następnie użyłam jeszcze miksera, dzięki czemu ciasto zaczęło się ładnie kleić. Na tym etapie można skosztować i zadecydować czy dodajemy sól.

Bierzemy ręką po kawałku ciasta, formujemy w dłoniach, najlepiej zwilżonych wodą, kulkę i spłaszczamy na placuszki. Kotleciki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 



Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni, termoobieg, na górną półkę i pieczemy 25 minut.

Podajemy z surówką. 

Ja podałam z surówką z : kapusty kiszonej, pomidorów bez skórki, marchewki, jabłka, czosnku niedźwiedziego, świeżej bazylii i oleju lnianego. 
                                                  https://www.facebook.com/szkrabjesam/

                                               


Komentarze

  1. Mmm wyglądają pysznie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pewna, że były naprawdę pyszne :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty